Python leren via Informatica-ACTIEF (leerling Informatica)
Als je het vak Informatica volgt en de methode Informatica-ACTIEF gebruikt, raden we je aan de cursus PyTrack Game te volgen.

In de Informatica-ACTIEF cursus ga je praktisch aan de slag. Je leert zowel Python programmeren als coderius-play gebruiken. Je ontdekt, experimenteert, past aan en maakt uiteindelijk een eigen werkend eindproduct. Je werkt actief, maar wel met een duidelijke opbouw: theorie en praktijk sluiten steeds op elkaar aan. Naast de techniek leer je ook nadenken over het ontwerp: waarom is jouw game leuk en uitdagend, en waarom zou een speler willen doorgaan of later terugkomen?
Je werkt zo:
- Je volgt het PRIMM-model: Predict, Run, Investigate, Modify, Make
- Je krijgt uitleg precies op het moment dat je het nodig hebt
- Onderwerpen komen vaker terug, zodat je kunt herhalen en verdiepen
- Bij elke opdracht krijg je tips en antwoorden, zodat je zelf verder kunt als je vastloopt
- Je eindigt met één grote opdracht waarin alles samenkomt (je eigen game), met duidelijke rubrics en een template om jouw ontwerp en evaluatie vorm te geven
Kortom: je leert door te doen — stap voor stap werk je toe naar je eigen game.